Dla wielu osób kasza jest smakiem znanym im od dzieciństwa. Kasze gryczane i jęczmienne są często nazywane suszonymi warzywami, ale młode liście manny są idealne w połączeniu z owocami lub syropem owocowym. Takie potrawy są nie tylko bardzo smaczne, ale także bardzo zdrowe, więc włączmy je do swojego menu.

Kto może jeść kaszę manną?

Kaszę manną mogą bez obaw jeść osoby:

  • z chorobami układu krążenia,
  • z wysokim ciśnieniem krwi,
  • z wysokim cholesterolem,
  • z cierpiące na zaparcia,
  • kobiety w ciąży.
  • chcące nabrać kondycji.

Skład i własności odżywcze

Kasza manna jest znana z wysokiego poziomu witamin z grupy B (https://www.bee.pl/9081-kasza-manna). Posiada ona także dużo takich substancji, jak witamina PP, kwas foliowy, witamina E, magnez, wapń, żelazo, cynk, potas i jod. 100 gramów gotowanej kaszy mannej ma 350 kalorii, z czego większość stanowią węglowodany. Dostarcza ona ponad gram kalorii. Zawiera 2,4 grama węglowodanów, 2,4 grama błonnika i prawie 11 gramów białka. Manna ma wysoki indeks glikemiczny wynoszący 60.

Informacje o wpływie na zdrowie

Kasza manna jest nie tylko pyszna, ale także dobra dla zdrowia. Ze względu na wysoką zawartość witamin z grupy B w ziarnach manny, jej spożycie jest dobre dla układu nerwowego. Dla tych z nas, którzy są chronicznie zestresowani i nerwowi, kasza manna jest najbardziej pożądanym punktem w menu. Jest ona łatwo trawiona, co czyni ją idealnym dla tych, którzy cierpią na zaburzenia żołądkowe i różne dolegliwości trawienne. Warto też sięgnąć po nią, jeżeli mamy chorobę wątroby. Kasza manna pobudza i chroni układ pokarmowy. Można ją przyjmować już od niemowląt w wieku 5/6 miesięcy. Zawarte w nim witaminy i składniki mineralne biorą udział w wielu procesach metabolicznych. Jedzenie kaszy mannej pomaga utrzymać kości i skórę w dobrej kondycji.

Jak powstaje kasza manna?

Kasza manna jest przetwarzana z ziaren pszenicy. Najpierw jest ona czyszczona w celu usunięcia powłoki na ziarnie, a następnie dokładnie czyszczona. Taka postać kaszy mannej już nadaje się do jedzenia, np. po gotowaniu.

Zawartość glutenu i pomoc w odchudzaniu

Jak jęczmień, pszenica i orkisz, kasza manna również zawiera gluten. Więc, jeśli mamy nietolerancję lub alergię na to problematyczne białko, nie możemy użyć tego typu potrawy w naszym menu. Kaszka manna jest dość wysokokalorycznym produktem, ale jeśli chcemy zrzucić dodatkową wagę, warto sięgnąć po nią. Jest bogata w włókna i bardzo sycąca. Błonnik przyspiesza również metabolizm, reguluje pracę brzucha i zmniejsza wchłanianie tłuszczu.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez stockking - pl.freepik.com